De sărbători, trimite campanii de email care aduc bucurii și plusvaloare abonaților!

de Florina Coca Marketing > Email marketing sezonier
campanii-email-marketing-sarbatori

Black Friday e pe final cam peste tot și ne gândim deja cu emoție sezonul festiv. Mai e puțin până când se dă startul campaniilor de email marketing de sărbători! Majoritatea încep cu câteva zile înainte de Sf. Andrei. Tu ai început pregătirile? 

Noi la NewsMAN suntem în toiul pregătirilor și chiar în aceste momente sunt adăugate extra resurse pentru 0 downtime și 100% livrabilitate a boom-ului de campanii de email de sărbători. 

Dacă ai un magazin online și nu știi de unde să începi planul pentru campania de email marketing de sărbători, o poți face parcurgând acest articol. Este un bun punct de plecare dacă îți dorești să trimiți campanii care aduc bucurii și plusvaloare abonaților.

Am văzut în articolul anterior de pe blog, 5 idei de newsletter de sărbători. În acest articol, definim care sunt pașii de parcurs pentru a crea campanii de sărbători valoroase pentru clienți. De la structură la follow-up sunt 6 pași principali. După care, îți prezentăm 8 idei de emailuri pe care le poți trimite abonaților în sezonul festiv. Încheiem cu sumar idei de reținut, plus ceva sfaturi bonus.

Cum creezi campanii de email de sărbători care aduc plusvaloare cititorilor? 6 pași.

Creează emailuri în format simplu: Ce, De ce și Ce să fac

Cea mai bună structură pentru campaniile de email marketing de sărbători este cea simplă: 1) Ce oferi, 2) De ce e interesant sau de ce ar trebui să îi pese abonatului? și 3) Ce să facă. Cum se spune, “keep it simple” că e mai bine și nu sări vreunul dintre cei trei pași. Știm că uneori te ia valul despre ofertă și produse, dar dacă vrei cu adevărat să ai rezultate din email marketing și nu doar vizualizări, atunci pune accent pe toți 3.

Campanii de email de sărbători cu structură simplă: Ce, De ce și Ce să fac

  1. Fă o oferta clară în newsletter


    Oferta din email e scoasă în relief rapid cu ajutorul designului minimalist, cromatica festivă și a textelor scurte și bine formatate. 

  2. Evidențiază avantajele cheie pentru cititor


    Avantajul-cheie pentru abonat e evidențiat de la început: Cumpără acum, plătește mai târziu, după care urmează detalii despre procentul de reducere și varietatea de produse pentru diverse bugete. În exemplul doi, avantajul e transportul gratuit plus reducerea consistentă. Iar în exemplul 3 de newsletter, clienții au beneficii multiple: discount preferențial pentru valoarea X, 6 produse la preț promo, varietate de cadouri în diverse sume.

  3. Spune-i abonatului cum să acționeze


    Fiecare ofertă specifică e însoțită de câte un buton CTA (call to action), care permite acces la detalii într-un click. Butonul are un îndemn imediat: Cumpără acum și duce cititorul direct la categoria respectivă de produse, în bugetul menționat. 

Exemple de newslettere de sărbători cu o structura clară și simplă:

Conținut valoros: Trimite emailuri care acoperă nevoile principale ale cumpărătorilor

Trimite campanii de email de sărbători cu conținut valoros pentru abonați. Conținutul valoros e bazat pe nevoile oamenilor. Concentrează-te pe cele mai importante nevoi ale cumpărătorilor: prețul, calitatea, variantele de alegere și comoditatea. 

Menționează direct în newsletter prețurile în clar și atributele specifice de diferențiere ale produselor. Oferă și variante similare de produse și încheie cu detalii despre cât e de ușoară achiziția. Când livrezi, oferă ceva mai mult (mostre surpriză, urare personalizată etc).

Exemple de newslettere din sezonul festiv:

Conținut scanabil: Trimite emailuri festive, ușor de citit

Newsletter-ul e ca o rampă către site. Atragi și convertești pe site. În conținutul newsletterului, ce e prea mult strică. Nu adăuga în exces conținut în newsletter, chiar dacă ai multe oferte de sărbători. Campaniile de email nu trebuie să fie extrem de lungi și cu text aglomerat. Dintr-o privire cititorul trebuie să-și dea seama de lucrurile principale. 

Exemple de newslettere festive, cu conținut ușor scanabil:

Newsletterele de mai sus au text puțin, dar relevant, oferta în clar și design atractiv. Ne dăm seama dintr-o privire ce beneficii avem și putem trece mai departe către site.

Citește mai multe sfaturi despre cum să crezi un newsletter de sărbători care să aibă priză la public.

Engagement post-click din newsletter: Personalizare site și nu numai.

Dacă a dat click în email și a ajuns pe site, înseamnă că newsletterul a fost eficient. Pentru a netezi însă drumul clientului către conversie, e nevoie însă să îi asiguri o super experiență pe site. Adică să existe un engagement post-click din newsletter. Ca să obții acest lucru, poți folosi design-ul festiv și categorizarea tematică a produselor. Astfel, menții atmosfera de bucurie a sărbătorilor și facilitezi în același timp și căutarea articolelor. 

Categorizarea tematică a produselor în promoții de sărbători se realizează cel mai bine în noi categorii separate. După care le pui în prim-plan pe site, alături de bannere și alte scurtături către promoții cheie. De asemenea, asigură-te că vizitatorii site-ului pot căuta pe site în mod avansat și că la filtre există etichete sezoniere: ex. cadouri Crăciun, cadou femei, coș cadou etc. 

Nu în ultimul rând, asigură-te că secțiunea de asistență rapidă, cu număr de telefon sau live chat este bine evidențiată.

Check-out simplificat cu variante multiple de plată, inclusiv în rate și mai târziu

Pe lângă un newsletter atractiv și o bună experiență pe site pe pagina de produse, e nevoie să ai un pagină de check-out optimizată. Contează să fie cât mai simplă de utilizat și să îi economisească timpul clientului.

Cât despre modalitățile de plată, fii flexibil și propune cât mai multe posibil, inclusiv posibilitatea plății în rate sau plată după 30 de zile de la comandă (Cumpără acum, plătește mai târziu).

Că tot vorbim de lucruri simple, profităm de ocazie pentru a te invita să încerci platforma de newsletter NewsMAN. Click pe butonul de mai jos pentru a edita direct un template de newsletter fără cont. Poți salva și crea contul de email marketing după aceea.

Automatizare email coș abandonat de sărbători și follow-up emails 

Pentru a spori vânzări produselor din campaniile de sărbători cu ajutorul email marketing-ului, e nevoie să nu uiți de activarea automatizărilor. Activează o serie de emailuri de coș abandonat și musai ceva follow up emails după comandă (ex. email automat de review).

În zilele noastre, oamenii sunt ocupați până peste cap și de cele mai multe se deconectează din căutările lor din cauza acestui lucru. Un alt motiv pentru care nu finalizează este că au nevoie de un discount sau de alt produs, iar tu poți oferi aceste lucruri prin automatizarea de emailuri

În plus, consumatorii nu mai sunt ca pe vremuri, deoarece acum au acces facil la informații. Vorbim de smart buyers, care caută cele mai bune produse la un bun raport de calitate-preț. Aceștia adaugă la wishlist, își activează notificări pentru când prețul e mai mic etc. În perioadele de febră la shopping, se înscriu în avans la promoții via pop-ups și precomandă deja unele produse. Genul acesta de clienți, se așteaptă oricum la emailuri automată după ce fac o acțiune în magazin, consultare produse, adăugare în coș sau achiziție directă. Ar fi păcat să nu le oferi o experiență pe placul lor, conform așteptărilor.

Ce fel de campanii de email poți trimite de sărbători? 8 tipuri.

Email despre desfășurarea programului campaniei de sărbători

Toată lumea e ocupată de sărbători. Cel mai bine e să trimiți din timp abonaților un email cu programul campaniei de sărbători. Detalii despre perioada campaniei, care sunt reducerile preconizate și cum se desfășoară aceasta. Nu trebuie să fie un email foarte detaliat, ci doar să informeze și să ofere o vedere de ansamblu asupra campaniei festive.

Campanii de email de stimulare, îndemn, început și recunoștință 

Cele mai așteptate emailuri sunt mereu cele premergătoare campaniilor de marketing, care sunt și cele mai performante din punct de vedere al rezultatelor. Trimite campanii de email de stimulare și îndemn a abonaților: ex. Pregătește-te pentru.., Înscrie-te în campania de pre-vânzare, Adaugă în wishlist, Mai e puțin, Ești gata?

De asemenea, adaugă în calendarul de email marketing și campanii de început, ex. A început!.., Dăm startul în..

Nu uita de e-mailul de recunoștință pentru abonați. Piața ecommerce e vastă și oamenii au de unde alege. Emailuri primesc de la multe branduri, dar puține fac diferența în inima lor. Fii tu unul dintre acestea. Dacă s-a abonat la tine la promoția de sărbători, nu uita să îi mulțumești printr-un email. Poți trimite emailuri de recunoștință și celor care au mai cumpărat de la tine. Oamenii vor fi mai mult decât bucuroși să le citească și să vadă că sunt apreciați.

Campanii de email informativ-educative, ghiduri, idei de cadouri și nu numai

Trimite campanii de email informativ-educative, care să ofere inspirație abonaților și să îi ajute în deciziile lor de cumpărare. Cele mai populare newslettere educative sunt:

  • Ghid de shopping “Cum alegi produsul X”;
  • Tutorial: Cum folosești search-ul, filtrele și comparația ca să găsești produsul potrivit;
  • Email de inspirație: X idei de cadouri pentru el/ ea.

Campanii de email cu top produse în trend, bestsellere, cu recenzii

Cui nu îi place să fie la modă și să poarte ce articole sunt în trend! De sărbători, trimite campanii de email cu top produse în trend. Pot fi cu tematică festivă sau cele mai cumpărate, noi intrate în stoc etc. Cu cât le dai cât mai multe opțiuni, cu atât cititorii îți vor fi mai recunoscători.

Un alt tip de newsletter pe care îl poți trimite de sărbători este clasicul email cu bestsellere. Pot fi sezoniere, din ultimele luni, din toate timpurile etc. Nu uita să creezi și pachete cadou pentru sărbători.

Campanii de email cu un produs vedetă și produse complementare

O altă idee de campanie de email pentru sărbători este cea în format simplu, care poză mare a unui produs vedetă și apoi sub acesta, produse complementare. 

Iată 2 exemple de email newsletters cu produs vedetă:

Tot aici intră și emailurile de lansare de produs în timp de plină campanie sezonieră. Profită de ocazie și lansează noi produse prin newsletter cu produse vedetă. Oamenii vor fi receptivi și vor aprecia noutatea în premieră.

Campanii de email cu accent pe emoții pozitive și economii

De sărbători avem nevoie de emoții pozitive, spiritualitate și empatie. Încearcă să creezi bună dispoziție prin tonalitatea folosită în newsletter. Iar pentru a rămâne în mintea abonaților, îmbină decorul magic al sărbătorilor cu cuvinte potrivite. 

De asemenea, încearcă să evidențiezi și partea originală sau unică a ofertei tale. O idee ar fi un video behind the scenes cu oamenii tăi din echipă cum lucrează și pregătesc comenzile aranjându-le frumos în cutii de cadou. 


Livrează entuziasm abonaților prin newslettere festive, de poveste

Invită oamenii la într-o atmosferă festivă relaxantă și de divertisment, în timp ce le oferi soluții de shopping accesibile. Pune accent pe faptul că sărbătorile sunt ca să petreci timp cu cei apropiați, în timp ce din confortul casei tale poți alege din oferte primite pe email. Include în campaniile de email de sărbători conțin oferte exclusive care sunt soluția de confort, salvare timp și bani pentru clienții tăi.

Cel mai important: nu uita să pui în clar soluțiile de facilitare a plății, retur extins și asistență clienți.

Emailuri de final și post-campanie de sărbători cu sumar activitate și mulțumiri

Un ultim tip de emailuri pe care îl poți trimite de sărbători e cel de final și post campanie sezonieră. În cadrul acestuia, poți prezenta un mic sumar a activităților de shopping. Include statistici despre top cele mai cumpărate categorii de produse. În același email poți include și ultimele bucăți din top produse dacă există cu ofertă de tip ultima șansă.

La câteva zile față de emailul de mai sus cu sumar shopping în cadrul campaniei festive, poți trimite emailul post-campanie cu mulțumiri pentru cei care au cumpărat de la tine. Scrie-le câteva cuvinte personalizate de mulțumire și apreciere și plusează cu un voucher de loialitate pentru următoarea comandă. Cu sigurantă vor fi încântați, iar tu cu magazinul online nu vei avea decât de câștigat.

Ce să reții ca să creezi campanii de email de succes de sărbători

Dacă ar fi să rezumăm traseul către succes al unei campanii de email marketing de sărbători, ar fi așa: 

  • pregătire timpurie încă din noiembrie cu planul de email marketing;
  • personalizare site cu tema festivă și categorizare specifică de produse; 
  • început devreme al campaniilor de email marketing: anunțare program campanie, emailuri de stimulare, început, îndemn, follow up, din toiul campaniei, de pe final și post-campanie;
  • conținut care să fie simplu: ce ofertă ai, de ce să-l intereseze pe abonat și ce să facă
  • pune clientul în centrul atenție și vorbește mai mult de beneficiile și soluțiile pentru el, decât de atributele tehnice de produs pe care le poate citit singur pe site;
  • formulă de succes: titlu clickabil + email scanabil cu ofertă de nerefuzat + landing page interesant + check-out page simplificat cu multiple opțiuni de facilitare a plății. 
  • activare automatizări de emailuri: ex. serie coș abandonat, email automat după abonare.

Și dacă ai timp, ideal e să incluzi și trimiterea de campanii sms în promovarea ofertelor de produse de sărbători. 

Sfaturi cheie pentru un email marketing de sărbători reușit

Așadar începe devreme, fă-i să se înscrie în campanie, trimite invitații de adăugare la wishlist și apoi dă startul la shopping pre-sale. Personalizează emailurile în funcție de datele pe care le ai de la înscrierea la newsletter sau din activitatea pe site, segmentează și fă AB Testing. Trimite emailuri de răsplată în funcție de statutul clienților sau de tipul lor nou, recurent etc. Atrage, stimulează și întreține implicarea abonaților. Promovează atât pe email, cât și pe social-media și pe sms.

Sperăm că ți-a fost de folos conținutul educativ din articol despre cum să trimiți campanii de email de sărbători care aduc plusvaloare și bucurii abonaților. Te așteptăm pe live chat-ul de pe site dacă ai întrebări. Click mai jos și încearcă platforma de email marketing NewsMAN dacă nu ești deja utilizator.


Postează un comentariu

*
*

Trimite-ţi gândurile