Cum pregătești campania de marketing într-un magazin online?

campanie-marketing-magazin-online

O campanie de marketing de succes are puterea de a trezi emoții și de a rămâne în mintea clienților pentru mult timp, influențând decizia de cumpărare.

Dar hai să fim sinceri. Majoritatea campaniilor de marketing pentru produse sau magazine online au devenit mai degrabă plictisitoare.

Pe de o parte, e vorba de conceptul creativ din spatele campaniilor – majoritatea se axează pe reduceri și atât. Iar pe de altă parte, e vorba de mecanismele de persuasiune care… lipsesc.

Ce spui de o discuție despre cum ar trebui să arate o campanie de marketing adevărată, cu impact pentru magazinele online? 

E un subiect de interes pentru orice proprietar de magazin online și mai important e să ai cu cine discuta despre acest lucru. Partenerii noștri de la platforma eCommerce Gomag abordează de multe ori acest subiect în discuțiile cu clienții, fie prin intermediul webinariilor pe care le organizează exclusiv pentru ei, fie al materialelor publicate pentru comunitatea Gomag.

Elementele de bază în campania de marketing pentru magazinele online

În primul rând, orice campanie de marketing pentru magazinele online are câteva componente standard – un șablon, dacă vrei – pe care e recomandat să le respecți astfel încât să fii cât mai organizat.

Stabilirea obiectivelor campaniei de marketing în magazinul online

începem de la obiectiv. Pentru ce faci campania? Folosește funnel-ul (pâlnia de vânzări) de mai jos pentru a-ți stabili clar obiectivele campaniei de marketing. 

Nu uita să stabilești în ce etapă a funnel-ului se află audiența care va îndeplini obiectivul sau obiectivele campaniei tale de marketing: TOFU (Top of Funnel), MOFU (Middle of Funnel) și BOFU (Bottom of Funnel).

palnie-vanzari-magazin-online

Acum îndreaptă-ți atenția spre audiența targetată. Țintești pe toată lumea? Cam greu să obții rezultate concludente.

Mai degrabă segmentează-ți audiența, inclusiv avatarele de client (profiluri de client ideal) în funcție de interese sau alte caracteristici (locație, vârstă, canal, clienți vs vizitatori noi, stadiul în pâlnia de vânzări etc.). Creează campanii de marketing ușor diferite pentru fiecare segment, chiar dacă păstrezi același mesaj principal.

Pentru că, de exemplu, comunicarea prin campanii de email îți permite să ai o abordare mai personală decât o reclamă pe Facebook, nu-i așa? Sau.. altfel abordezi oamenii printr-un story pe Instagram, decât printr-un articol pe blog, nu?

Stabilirea bugetului aferent campaniei de marketing pentru magazinul online

Gândește-te și la buget. Prioritizează cele mai performante canale sau mesaje și investește mai mult în acestea. Nu uita nici de calendar – campania ta ar trebui să aibă un final, nu o desfășori la infinit (pentru că își pierde din putere mai repede decât crezi).

Sigur, o parte centrală a planului de campanie ține de tacticile și strategia pe care o vei aplica. 

Dar pentru că acestea depind mult de tipul tău de magazin și produse, precum și de modul în care alegi să îți abordezi clienții, hai să ne concentrăm mai degrabă asupra unor instrumente de persuasiune în site-ul tău eCommerce.

Partea tare? Dacă vinzi cu platforma Gomag, poți folosi aceste instrumente fără niciun cost suplimentar.

Iată 5 pași pentru a face un conținut eCommerce persuasiv, remarcabil pentru clienți.

1. Pregătește landing page-ul campaniei de marketing

Un landing page într-un magazin online este o pagină specific destinată pentru a capta atenția și concentrarea oamenilor. Cu ce se diferențiază de alte tipuri de pagini?

Prin simplul fapt că are un singur mesaj, specific. Iată un exemplu:

landing-page-campanie-ecommerce-marketing

De aceea, atunci când faci o campanie de marketing, e obligatoriu să ai un landing page.

Forța unui landing page este mult mai intensă decât a unei pagini obișnuite pentru că include cel puțin aceste 3 lucruri:

  • Un singur call-to-action (chemare la acțiune);
  • Testimoniale de la clienții mulțumiți;
  • O colecție de produse selectate reprezentative pentru oferta ta (nu toate produsele din magazin).

Indiferent pe ce canal îți prezinți campania de marketing sau oferta comercială – fie ca trimiți newslettere sau email-uri cu o platformă de email marketing precum NewsMAN, fie că faci reclame PPC, postări Social Media, afiliere sau colaborezi cu influenceri – asigură-te că link-ul pe care oamenii dau click va duce spre un landing page aliniat la mesajul promovat.

2. Atrage atenția direct asupra produselor din campanie

Să fim serioși. Chiar dacă rulezi o campanie de marketing oamenii nu vor ateriza întotdeauna direct în landing page. Unii vin, de exemplu, organic, datorită eforturilor tale de SEO.

Foarte probabil vor ajunge în pagini de produs sau categorie, ori în homepage (dacă nu l-ai setat să fie înlocuit temporar cu landing page-ul – lucru ușor de bifat dacă folosești platforma Gomag).

Cum îți ajuți clienții să aleagă bine?

Îi ghidezi. În platforma Gomag ai o aplicație care îți permite să marchezi anumite produse cu simboluri care să le diferențieze de celelalte produse din portofoliu.

marcaje-promotionale-produse

Poți folosi marcajele promoționale pentru a scoate în evidență produsele din magazinul online de tip: ”best seller”, ”lichidare de stoc”, ”ultima bucată”,  cele ”+ cadou” sau pur și simplu toate produsele care fac parte dintr-o anumită campanie de marketing.

3. Urgentează decizia de cumpărare

Unul dintre cele mai des întâlnite principii ale persuasiunii (conform lui Robert Cialdini), scarcity (raritatea, cantitatea limitată) și urgentarea creează reacții extraordinare la nivelul deciziilor de cumpărare în creierul uman.

Și cea mai simplă metodă prin care folosești urgentarea în campanii de marketing este prin afișarea unui cronometru în landing page. Sau chiar în email – vezi aici cum adaugi un cronometru într-un newsletter cu NewsMAN.

Sau poți face campanii cu stocuri limitate. Sau cu o ediție limitată

Sau cu orice alt beneficiu cu limită de timp sau cantitate: cadouri în colet, cadouri în coș, garanții extinse, puncte de fidelitate extra, transport gratuit, acces instant la o ofertă follow-up și mai bună… sau orice îți mai trece prin minte.

cronometru-campanie-marketing

Alege cu atenție stimulul de urgentare și ai grijă să nu dureze foreveeeeeeeeeeeeer. Altfel, oferta ta își va pierde credibilitatea.

4. Trezește interesul vizitatorilor încă din primul ecran

Trezește interesul vizitatorilor încă din primul ecran cu un hellobar

Hellobar-ul e acea bară din partea de sus a site-urilor, unde vezi deseori mesaje de informare, poate chiar și cronometre care anunță finalul unei oferte sau beneficii pe care clienții le-ar putea rata dacă nu fac scroll mai jos în magazin.

De ce să folosești un hellobar în magazin când ai o campanie de marketing în derulare?

  • Atragi atenția asupra existenței campaniei;
  • Transmiți orice tip de noutăți imediat, știri, schimbări etc.;
  • Promovezi cele mai populare produse sau categorii;
  • Dacă ai o campanie de captare adrese de email, e locul perfect. Aici poți oferi un lead magnet: un cod de reducere, un cadou, ghid, ebook, catalog pentru următorul sezon etc., care să convingă oamenii rapid să își dea adresa.

5. Crește valoarea comenzilor în magazinul online

Indiferent de tipul său, orice campanie de marketing are obiectivul să obțină maximum de conversii. Poate fi vorba de vânzări, ocuparea tuturor locurilor la un eveniment, lichidarea întregului stoc, orice.

Dar pentru că vorbim de magazine online, hai să ne concentrăm puțin pe modul în care maximizezi numărul – și în special valoarea – comenzilor.

Acestea două nu înseamnă același lucru, dar tu urmărești conversiile profitabile. Altfel spus, la o valoare cât mai bună pentru tine.

Cum poți crește valoarea comenzilor venite din campania de marketing?

  • Folosește OTO – Oferta unică în pagina de finalizare comandă, pentru a motiva oamenii atât să cumpere mai mult, cât și să nu renunțe la coș. Descoperă mai multe despre OTO în acest articol pe blogul Gomag.
oferta-unica-magazin-online-one-time-offer
  • recomandări de produse complementare sau produse similare;
  • Creează-ți un landing page cu un număr limitat de pachete exclusive (bundle);
  • Oferă cadouri în coș în funcție de categoria produsului ales inițial ;
  • Oferă servicii suplimentare contra-cost: personalizare, montare, consultanță, garanții etc.;
  • Oferă transport gratuit dacă utilizatorul cumpără peste o anumită sumă (cea mai întâlnită metodă).

La final de campanie, urmărește metricii pe care ți i-ai stabilit și vezi ce a funcționat / nu a funcționat. Nu uita, însă, că rolul unei campanii de marketing pentru un magazin online este să atragă clienți și să aducă vânzări.

Pont! Nicio campanie de marketing nu o să facă minuni dacă oamenii tăi care răspund la telefon, email sau pe chat dau răspunsuri “într-o doară”. Ai grijă să îți instruiești cum trebuie echipa de suport și vânzări.

Iată câteva instrumente de marketing care te ajută să îți pregătești campania de marketing în magazinul online și să o setezi pe modul ”succes” din start. Află detalii din materialul video de mai jos:

Le găsești pe fiecare (și multe altele) în platforma Gomag și le poți folosi după bunul plac, fără niciun cost suplimentar. 

Gomag este o platformă eCommerce pe care o poți închiria cu abonament lunar sau anual, și cu ajutorul căreia vând deja peste 1700 de magazine online.

Dacă îți dorești și tu o platformă stabilă, care investește în și pentru clienții săi (nu doar din punct de vedere al infrastructurii, dar și al informațiilor oferite), încearcă platforma eCommerce Gomag! 

Ai 15 zile la dispoziție pentru demo gratuit.

Guest Post realizat de partenerii noștri de la Gomag. Află cum poți crește vânzările pentru magazinul online prin automatizări pre și post-vânzare cu Gomag și NewsMAN.

Postat în Automatizari, Marketing, Noutati si etichetat , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , 0 comentarii

Postează un comentariu

*
*

Trimite-ţi gândurile