Importanța recenziei de produs. Trimitere email solicitare review.

de Florina Coca Noutati
email-recenzie-produs

Review-urile online sunt etalonul consumatorului actual în călătoria sa spre achiziția potrivită. Înainte să cumpărăm ceva online, verificăm recenziile altor persoane despre produsele sau serviciile care ne interesează. 

În articolul curent, vom vedea ce sunt recenziile de produs, de ce sunt importante, care sunt beneficiile acestora atât pentru consumatori cât și pentru comercianți și cum anume le poți solicita prin email clienților să lase un review.

Recenziile de produs sunt cel mai bun mod de a elimina temerile cumpărătorilor cu privire la un produs, construiesc încrederea în brand și sporesc conversiile prin simplu fapt că ajută oamenii să ia o decizie de cumpărare informată.

Deși recenziile de produs aduc o mulțime de avantaje magazinelor online, sunt încă destui comercianți care trec cu vederea importanța acestora, neluând în considerare cât sunt de utile atât pentru viitorii clienți, cât și pentru propriul business.

Cam câte firme nu solicită părerea clienților? Să vedem ce spun statisticile.

Un studiu Yodle din 2014 arăta că doar 13% dintre IMM-uri cereau review-uri clienților. Totuși, cu timpul, revoluția digitală a reușit să schimbe această tendință, astfel că, în 2019 un sondaj Uberall precizează că 63% dintre IMM-uri încurajau clienții să posteze recenzii de produs. O schimbare destul de substanțială față de 2014.

Dar de ce au conștientizat business-urile cât de importante sunt recenziile în acest timp? Care ar fi explicația acestei schimbări majore? Cel mai probabil răspunsul e dat de comportamentul cumpărătorilor care s-a schimbat de asemenea. 

Se mai duce careva într-un loc fără a verifica recenziile înainte? Sau, mai cumpără careva produse fără a citi părerea altora înainte? Foarte puțini. De ce? Pentru că descrierea producătorului e una, iar experiența live a consumatorului e alta. Și evident că de fapt, aceea din urmă îl interesează pe potențialul client.

Să vedem înseamnă că foarte puțini. Studiile arată că doar 5% nu citesc recenzii și comentarii. O cercetare Spiegel Research Center dezvăluie că un număr covârșitor de oameni, citesc review-urile altor persoane înainte să cumpere, 95% mai exact. Este lucru acesta bun pentru business? Desigur! Continuând cu datele furnizate de studiul menționat anterior, un produs care 5 recenzii, are 270% șanse să fie cumpărat, față de un produs care nu are review.

Prin urmare, unul dintre avantajele recenziilor primite de la clienți este posibilitatea de a crește considerabil vânzările. În plus, opiniile contribuie la crearea unei reputații de încredere în mediul digital.

Să vedem care ar fi beneficiile principale ale recenziilor de produs.

6 beneficii ale recenziilor de produs pentru magazinul online

Un magazin online fără recenzii de produs dă impresia de lipsa atingerii umane și va crea neîncredere oricărui nou public. Sentimentul audienței va fi că nu prea cumpără lumea de acolo sau că probabil vânzările sunt reduse, ceea ce înseamnă implicit că reputația și credibilitatea sunt afectate în mod direct.

Iată de ce e nevoie să ceri feedback-ul clienților care au cumpărat, ori de câte ori ai ocazia.

Comentariile despre produse stimulează decizia de cumpărare

Mulți comercianți pun accentul pe design-ului site-ului, pagina de check-out, SEO și promovare. Evident, toate acestea sunt foarte importante și contează pentru a aduce trafic pe site. Dar de la adusul oamenilor pe site la declanșarea deciziei lor de cumpărare, e cale lungă. 

Desigur că asistența prin chat sau telefon ajută și chiar un mic stimulent dat printr-un pop-up de newsletter, dar nimic nu e mai convingător decât opinia altor oameni care au folosit deja respectivul produs pe care clientul dorește să îl cumpere.

Acest lucru este susținut și de studiile de cercetare în comportamentul de cumpărare. Conform unei cercetări făcute de Podium, 93% dintre consumatori spun că recenziile online au un impact direct asupra deciziilor lor de cumpărare.

Recenziile de produs cresc încrederea brandului în fața noilor potențiali clienți

Dacă un produs are recenzii bune sau pur și simplu poate fi evaluat de către alții, clienții vor avea mai multă încredere în acel magazin. Faptul că respectivul brand permite evaluarea achiziției, este un lucru important în fața potențialilor clienți. 

Un rol esențial însă este și găsirea cel puțin a unui feedback care nu e la superlativ, altfel autenticitatea opiniilor postate poate fi pusă sub semnul întrebării. Așadar, este în regulă să ai și un product rating de 3,8 sau 4,3 în loc de 5. Perfectul 5 nu e atât de credibil.

Astfel, atât recenziile de produs pozitive, cât și cele mai puțin pozitive construiesc încrederea brandului în fața potențialilor cumpărători și ajută la reducerea ratelor de respingere și de coș abandonat.

Recenziile de produs ajută la construirea loialității pentru clienții existenți

Construirea unei comunități puternice de clienți în jurul unui magazin online nu este o sarcină ușoară. Oferindu-le posibilitatea de a-și exprima părerea despre achiziții și de a interacționa între ei, va contribui la creșterea loialității clienților respectivului magazin online. 

Review-urile de produs vor genera achiziții repetate și mai multă încredere în brand, iar rata de retenție va crește de asemenea. Și în plus, costă de 5 ori mai mult să atragi un nou client, decât să reții unul existent (sursa). 

Rezumând, opiniile cumpărătorilor despre produse conduc la clienți informați, comenzi recurente, vânzări crescute și loializare. Ce ți-ai putea dori mai mult de la un magazin online?

Recenziile de produs îmbunătățesc vizibilitatea magazinelor online în motoarele de căutare 

Dar ce legătură are SEO (optimizarea pentru motoarele de căutare) cu recenziile de produs? 

Mai multe cuvinte cheie în conținutul de pe site-ul eCommerce, vor genera mai multe vizite pe site. Iar mai mult trafic, înseamnă creșterea șanselor de a avea mai multe conversii.

Este simplu: cu cât ai publicat mai mult text în magazinele online, cu atât vei avea mai multe opțiuni pentru ca cuvintele cheie să apară în rezultatele căutării altor utilizatori. 

Review-urile produselor întăresc credibilitatea magazinului online

Credibilitatea este un lucru fundamental atât în comerțul offline, cât și în cel online, iar recomandările celor din jur joacă un rol major în acest sens.

Un studiu InvectPro arată că 88% dintre consumatori au încredere în recenziile online la fel de mult ca în recomandările cunoștințelor.

Cine nu s-a întrebat dacă produsul va ajunge la destinatar după cumpărare și dacă este conform așteptărilor? Și dacă respectiva firmă este de încredere în acest sens? Adăugarea comentariilor clienților online elimină aceste îndoieli care pot strica finalizarea unei vânzări.

Recenziile online au luat locul recomandărilor verbale. Dacă într-un magazin fizic ajungi în urma unei recomandări și poți cerceta produsele îndeaproape, în cel online ai nevoie să afli aceleași lucruri înainte să cumperi.

Recenziile ajută viitorii cumpărători să afle ce produs funcționează mai bine

Ca magazin online este interesant să afli ce produs este mai popular și are mai mult succes în rândul cumpărătorilor, pentru ca apoi să adaptezi catalogul în funcție de acest lucru. Prin această adaptare a catalogului de produse în funcție de rating, oferi rezultate relevante oricărui viitor potențial client.

Succesul unui magazin online depinde deci și de capacitatea sa de adaptare în funcție de nevoile publicului consumator. 

Acum că am enumerat beneficiile aduse de recenziile de produs, să vedem cum anume le poți solicita clienților să își spună părerea.

Cum soliciți prin e-mail clienților să lase un review pentru produsele cumpărate

Orice magazin online trimite clasicul email de confirmare comandă, dar așa cum am văzut la începutul articolului, doar un procent mic de magazine (13%) solicită și un review al comenzii din partea clienților. 

Care sunt motivele pentru care business-urile nu solicită review clienților? Un studiu Yodle precizează că 43% nu s-au gândit să solicite, 25% cred că nu e potrivit să ceară recenzii, 7% nu au un mod ușor de a face acest lucru, iar 25% au bifat alte motive.

Cei care sunt de părere că nu e potrivit să solicite recenzii clienților, trebuie să afle că sondajele spun altceva. O cercetare Podium arată că 77% dintre cumpărători sunt dispuși să lase o recenzie dacă li se cere. Așadar, dacă vei solicita un review, sunt șanse mari să îl primești.

Iar cei care invocă motivul că nu au un mod ușor de a cere, pot folosi email-ul care se află încă în top preferințe canale de comunicare ale oamenilor, are un cost mic față de alte canale și aduce rezultate optime. După ce a fost instalat în prealabil modulul de eCommerce tracking, în platforma de email marketing, se poate crea și automatiza seria de email-uri post vânzare, inclusiv acest email de review sau recenzie produs achiziționat.

Emailul de solicitare review pentru produsele cumpărate face parte din seria de emailuri trimise post comandă sau post vânzare. Spre exemplu, atunci când cineva a comandat online, ca magazin online îi trimiți email cu “Mulțumim pentru comandă” și detaliile acesteia, inclusiv estimare livrare și tracking. 

La puțin timp după ce clientul a primit comanda, îi poți trimite un email cu “Iată cum poți folosi produsul X”. După câteva zile de la acest email de sugestii folosire produs, îi poți trimite email de solicitare recenzie articole cumpărate (ex. la minim 7 zile, ca să apuce să testeze).

Iată un exemplu de model / template: Email Recenzie Produs (eng. Purchase Review Email) disponibil în platforma de newsletter NewsMAN:

email-template-review-produs

Când este optim să trimiți clienților email-uri de solicitare recenzie sau review produs?

Un factor esențial care poate determina sau anula succesul email-urilor post-vânzare, este timpul trimiterii.

Trimiterea la timpul potrivit a unui email de review comandă sau recenzie produs, îți va crește șansele de obține ceea ce îți dorești. E nevoie ca respectivul client să aibă timp să folosească produsul pentru a putea scrie detaliat experiența sa. 

Care ar fi cele mai bune zile pentru a trimite un e-mail de post-achiziție? Un studiu PowerReviews, arată că zilele de miercuri și sâmbătă au cea mai mare rată de conversie pentru recenzii

Dar cât timp ar trebui să aștepți pentru a trimite un e-mail post-achiziție? Răspunsul scurt este „depinde”. Momentul ideal depinde de tipul de produs pe care consumatorul l-a achiziționat. Același studiu de mai sus arată că în funcție de tipul de produs cumpărat, intervalul recomandat de trimitere email review comandă variază.

interval-trimitere-email-recenzie-produs

Dacă produsul achiziționat e din categoria bunuri grele (frigidere, mașini de spălat, computere) așteaptă 21 de zile după livrare și apoi îți poți solicita o recenzie de produs. Astfel, clientul va avea suficient timp să utilizeze produsul, pentru ca mai apoi să scrie o recenzie amănunțită. Între timp, după ce a primit produsul, îi poți solicita părerea despre experiența de cumpărare în magazin și serviciul de livrare și îl poți informa în același timp că revii peste ceva vreme să afli și experiența cu produsul sau produsele achiziționate.

Pe de altă parte, dacă vorbim de bunuri nedurabile aka soft goods, spre exemplu produse care sunt consumate imediat sau au o durată de viață de trei ani sau mai puțin: textile, îmbrăcăminte, cosmetice, atunci îi poți trimi email cu solicitare review produs după 14 zile de la livrare

Același timp de 14 zile după livrare se aplică și pentru bunurile perisabile, precum flori sau fructe proaspete ori legume, iar dacă că vorbim de produse sezoniere, atunci timpul optim de trimitere email cu solicitare recenzie produs este de 7 zile de la livrare.

Sperăm că ți-au fost utile informațiile din articol și că vei solicita și valoriza review-urile clienților. Dacă ai nevoie de ajutor cu setarea unui email automat de recenzie produs pentru magazinul tău, te rugăm să ne contactezi.

 Îți dorim mult spor la conversii și clienți mulțumiți!



Postează un comentariu

*
*

Trimite-ţi gândurile