Cât de des e ok să trimiți campanii de email pentru magazinul online?

frecventa-trimitere-newsletter

Ca furnizor de trimitere newsletter, primim o mulțime de întrebări din email marketing. Dar dacă este o întrebare care apare mai des, este aceea este cu privire la frecvența optimă de trimitere campanii de email către abonați.

E firesc să te preocupe strategia de trimitere. Dacă trimiți prea multe mail-uri, oamenii încep să se enerveze, le marchează ca spam și se dezabonează. Iar de cealaltă parte, dacă trimiți prea puține email-uri, abonații din listă nu mai sunt ținuți la curent, uită de brand-ul tău și devin inactivi. Reactivarea sau reimplicarea inactivilor nu este un drum chiar ușor, iar dacă alte brand-uri îi obișnuiesc cu un flux regulat acceptabil, atunci tu care nu prea le dai de știre apari puțin neserios, care nu inspiră încredere, pe lângă ceilalți care au un calendar de campanii bine stabilit, periodic.  

Așadar, care e soluția? Cât de des e ok să trimiți campanii de email astfel încât să nu cazi în niciuna dintre cele două tabere?

Statistici frecvență trimitere campanii de email

Gândindu-ne la identificarea frecvenței potrivite de trimis newslettere, am decis să facem un studiu intern pe trimiterile magazinelor online către abonații lor. Cea mai mare parte a comercianților este din categoria întreprinderi mici și mijlocii, astfel că datele rezultate le vor oferi o perspectivă utilă tuturor business-urilor eCommerce de tip IMM care își promovează afacerile prin campanii de email marketing. 

Pentru a avea rezultate cât mai precise, am luat în considerare doar campaniile de email bulk informativ-comerciale și am exclus din analiză orice serie de campanii automate precum cele de bun venit sau cele de confirmare comenzi. Iată care au fost rezultatele: 

frecventa-trimitere-campanii-email-magazin-online

Se pare că majoritatea magazinelor online trimit cam 1-4 newslettere pe lună către toți abonații, ceea ce  înseamnă aproximativ 1 email pe săptămână.

Unul din cinci comercianți trimite între 5 și 8 newslettere buk pe lună sau câte 1 – 2 pe săptămână.

Și doar un procent mic (2,5% din total) trimit mai mult de 16 e-mailuri pe lună, adică cel puțin un e-mail la 2 zile.

Dacă tragem linie și luăm în considerare tot, constatăm că majoritatea magazinelor online analizate păstrează o frecvență decentă de trimitere campanii de email către abonați, astfel încât clienții să nu fie agasați de prea multe mesaje.

Și totuși se nasc două întrebări: Este bine ca marketerii să fie atât de precauți sau nu? Cei care trimit mai des clienților obțin rezultate mai bune decât restul care se abțin? 

Cât de des ar trebui să trimiți campanii de email marketing

Acum că am văzut cât de des trimit magazinele online campanii de email abonaților, e timpul să vedem cum anume răspund clienții la aceste frecvențe. Analizând acest lucru, putem determina care sunt cele mai bune practici cu privire la frecvența campaniilor de marketing prin e-mail. 

Rate de deschidere (Open Rate) campanii de email bulk

Comparând numărul mediu de campanii de email în masă trimise lunar cu ratele de deschidere rezultate, obținem următoarea statistică:

rata-deschidere-campanii-email-lunare

Din graficul de mai sus, concluzionăm că magazinele online care trimit 4-8 campanii de email pe lună către toți abonații din listă, obțin cele mai bune rezultate de open rate.

Cei care trimit între 9 și 16 newslettere obțin o rată de deschidere similară cu cei care trimit până în 4 campanii pe lună.

Ratele de deschidere scad progresiv pe măsură ce începi să trimiți mai mult de 1 email la 2 zile.  Aceasta e o dovadă clară că abonații nu doresc să primească e-mail-uri zilnice de la tine.

Rate de click (Click Rate) campanii de email bulk

Să aruncăm o privire și la ratele de click. Parcă se schimbă puțin povestea.

rata-click-campanii-email-lunare

Pare că la fel ca și în graficul anterior de open rate, frecvența de 4 – 8 campanii lunare câștigă și la click rate

Campaniile de email prea dese de 17 – 28 email-uri lunare au însă rezultate la fel de proaste ca trimiterile mai puțin frecvente, < 4 pe lună

Acest lucru evidențiază necesitatea de a menține implicați abonații din listă cu un newsletter trimis în mod regulat. Pe o parte. dacă trimiți mai puțin de 4 e-mailuri lunar, riști ca interesul pentru conținutul trimis să fie scăzut și să nu mai ai click-uri pe site. Iar pe de altă parte, riscul de a trimite prea des e reafirmat clar. Dacă trimiți un email la fiecare 2 zile sau mai mult, rata de implicare scade masiv.

Vânzări în urma campaniilor de email marketing eCommerce

Ratele de open și click sunt grozave pentru a vedea interesul oamenilor, dar în campaniile de email marketing eCommerce tot ce contează este vânzarea. Ceea ce face ca vânzarea să fie cel mai important indicator.

Să măsurăm și să aruncăm o privire la câți au dat click și au finalizat cu achiziție după primirea campaniilor de email. Vânzările scad sau cresc dacă trimiți mai multe newsletter? Să vedem ce spun cifrele:

campanii-email-click-vanzari

Dacă analizăm modul în care numărul mediu de campanii de email trimise lunar afectează numărul de vânzări pe care le primește un comerciant, vedem un model interesant.

Procentul de click-uri care rezultă într-o vânzare pare să urmeze un trend descendent. Cu cât trimiți mai des campanii de marketing prin e-mail, cu atât mai multe click-uri este nevoie pentru a genera o vânzare.

La prima vedere pare că până și newsletter-ul săptămânal e prea mult. Dar să analizăm mai în detaliu rezultatele.

Clienților le place să își clătească ochii cu articole preferate sau noi din magazinul online, petrec timp atât cât doresc și cumpără dacă consideră de cuviință. Totuși, ajung la un punct, la o limită în care nu vor cumpăra indiferent de cât de mult îi încurajezi să facă acest lucru.

În final fiecare are limita lui financiară, care ține cont și de alte planificări și oricât de multe newslettere comerciale i-ai trimite, nu va trece de această limită.

Întrebarea e: câte mail-uri îi trimiți până atinge limita?

Dacă limita a fost atinsă la 1 email pe săptămână, atunci implicit te aștepți ca vânzările să scadă cu 50% dacă trimiți campanii de 4 – 8 ori pe lună. Așadar, ajungi să trimiți un număr dublu de email-uri față de obicei, dar vânzările nu cresc.

Totuși, graficul de mai sus nu arată acest lucru. Reducerea vânzărilor e mică, sugerând că trimiterea a mai mult de 1 email pe săptămână are un efect ușor pozitiv asupra vânzărilor. Altfel spus, trimiterea a 2 email-uri pe săptămână crește vânzările, dar nu le dublează precum în cazul unui singur newsletter. 

Se observă efectul diminuării profitului. Fiecare email suplimentar pe care îl trimiți, are rezultate mai proaste în vânzări față de cel dinaintea lui. Așa că rapid ajungem la concluzia că frecvența mare de trimitere campanii de email nu aduce deloc mai multe vânzări și mai mult decât atât poate chiar dăuna. Oamenii vor ajunge la saturație, vor deveni iritați și se vor dezabona, ceea ce înseamnă că vei pierde viitoare potențiale achiziții.

Câte campanii de email sunt prea multe?

Așadar, ce înseamnă toate aceste statistici la un loc? Câte email-uri sunt prea multe? Se pare că între 1-2 newslettere pe săptămână este o frecvență potrivită.

În cele din urmă, frecvența optimă de trimitere campanii de email, va depinde de magazinul respectiv online și de abonații săi, dar rezultatul din statistici este un bun punct de plecare.

Dacă în plus față de frecvența optimă, trimiți câte un e-mail extra pe săptămână din când în când, nu e grav. Dar dacă devine un obicei frecvent, abonații asaltați de avalanșa de email-uri se vor dezabona. Și acest lucru îți afectează customer lifetime value. Nu uita că motivul nr. 1 de dezabonare este primirea a prea multe e-mailuri (conform unui studiu Marketingsherpa).

motive-dezabonare-newsletter-firme

Și dacă nu se dezabonează instant când primesc prea multe email-uri, fac altceva care îți afectează livrabilitatea. Ori le marchează ca spam ori le șterg direct fără să le citească. Și atunci, clienții de email precum Gmail sau Outlook le mută direct în Spam în ambele cazuri pentru oricare utilizator va fi de la tine email în viitor.

Bune practici frecvență trimitere campanii de email

Să rezumăm toate informațiile obținute pentru a vedea care sunt cele mai bune practici cu privire la frecvența optimă de trimitere campanii de email marketing rezultate din studiul trimiterilor de newsletter din sectorul eCommerce IMM. Iată concluziile:

  • Trimiterea a cel puțin 1 newsletter pe săptămână tuturor abonaților te ajută să nu pierzi contactul cu abonații și oportunități de vânzare. În caz contrar, vor uita de brand dacă nu primesc noutăți relevante și implicit ratezi potențiale comenzi.
  • Trimiterea a 1-2 newslettere pe săptămână. Este ideal pentru majoritatea magazinelor online, mai ales dacă abia sunt la început de drum cu email marketing-ul.
  • Trimiterea a 1 newsletter la 2 zile sau mai mult va scădea drastic nivelul de implicare al abonatilor fără a genera mai multe vânzări.

Bineînțeles, fiecare magazin online este unic. Dacă vrei să afli care e frecvența optimă pentru magazinul tău online, ar trebui să mai iei în considerare și alți factori importanți, precum frecvența medie de cumpărare și timpul mediu între achiziții.

Frecvența medie de cumpărare o poți afla împărțind totalul de comenzi la totalul de clienți unici dintr-un an. Iar timpul mediu între achiziții se calculează împărțind 365 zile la frecvența medie de cumpărare.

Spre exemplu, ai 5000 de comenzi pe an și 400 clienți unici. Frecvența medie de cumpărare este de 12,5 pe an. Iar timpul mediu între cumpărături e 29,2. Deci, în medie fiecare client cumpără o dată la 29 de zile. Să vedem la cât timp ar trebui să îi trimiți newsletter.

Am scos statistica și pentru trimiterile săptămânale și timpul dintre cumpărături pentru a afla care e frecvența medie a majorității magazinelor online mici și mijlocii care folosesc NewsMAN.

frecventa-email-uri-timp-mediu-intre-cumparaturi

Așadar, referindu-ne la exemplul de mai sus, dacă timpul mediu între comenzi e de 29,2 zile atunci îi poți trimite maxim 2 newslettere pe săptămână.

Dacă îi trimiți o serie de email-uri automate de bun venit după înscriere, așteaptă să se termine seria, după care îi poți trimite campanii fără trigger.

Din acele maxim 2 newslettere pe săptămână unul poate fi informațional, iar celălalt comercial. Nu uita că 19% se dezabonează din cauză că primesc prea mult conținut comercial (vezi statistica din secțiunea Câte campanii sunt prea multe?)

Recomandări extra, trimiteri newsletter: 

1. Ține cont de statistici, cifrele proprii și în plus folosește cea mai bună oră de trimitere newsletter. Dacă bifezi această opțiune în platforma de email marketing, vei observa o îmbunătățire a rezultatelor.

2. Orice ai trimite că e vorba de conținut personalizat, comercial, sau informațional util, încearcă să pui accent pe valoarea pe care acesta îl aduce audienței tale.

3. Oferă abonaților posibilitatea de a-și alege singuri frecvența și subiectele de interes printr-un formular de abonare personalizat.

Sperăm că informațiile din articol v-au fost utile și vă vor ajuta să trimiteți campanii de email cu rezultate. Spor la conversii și clienți mulțumiți!

Postat în Noutati si etichetat , , , , , , , , , , , , 0 comentarii

Postează un comentariu

*
*

Trimite-ţi gândurile